شرحی بر روغن گیربکس موبیس خودروهای هیوندا و کیا

4,314 بازدید 06 مرداد 1403 زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
شرحی بر روغن گیربکس موبیس  خودروهای هیوندا و کیا

تعویض روغن گیربکس موبیس با دستگاه

BG دستگاه لانچ یا دستگاه

نوع روغن های مصرفی

ATF-SPIV

ATF-SPIII

ریست با دستگاه های

G SCAN – GDS ONLINE

پارت نامبر فنی

0450000115

حجم

یک لیتری تا چهار لیتری

زمان تعویض روغن گیربکس موبیس

90 هزار کیلومتر

روغن گیربکس مصرفی در خودروهای هیوندا و کیا با نام تجاری موبیس در بازار موجود میباشد . اما آن چیزی که ما را وادار به توضیح جامع در خصوص چگونگی تشخیص اصل از فرع آن میکند در وهله اول آسیب رساندن جدی به گیربکس خودرهای وارداتی است که بسیار حساس طراحی شده اند

متاسفانه در این سال ها بازار سود جویان به دلیل تغییر و نبود ثبات قیمت کالاهای وارداتی که عمدتا با دلار محاسبه میشوند بسیار داغ بوده به گونه ای که با ساخت روغن های تقلبی و تولید پک ها و قوطی های ساختگی این محصول ضررهای جبران ناپذیری به دارندگان خودرو های خارجی وارد آورده اند

خودروهای هیوندا و کیا از یک برند با نام روغن گیربکس موبیس بر حسب نوع گیربکسشان استفاده میکنند که حجم مورد استفاده برای تعویض روغن گیربکس موبیس این خودروها 10 لیتر بوده و زمان تعویض آن هر 90 هزار کیلومتر میباشد ، حجم روغن برای این خودرو ها از 7.1 تا 9.7 لیتر میباشد نو نحوه صحیح شستشوی توربین گیربکس آن ها به دو روش صورت میگیرد که یک روش با اسپری کیلینر به صورت جداگانه و دیگری از دو لیتر روغن گیربکس تازه که در این صورت حجم روغن مصرفی به 9 لیتر تغییر میکند ( بهترین روش همین روش 2 برای شستشو میباشد )

 

برای خرید روغن گیبربکس موبیس با کارشناسان فروش یدکیتو تماس بگیرید.

 

تشخیص روغن گیربکس موبیس

ابتدایی ترین راه تشخیص روغن  قیمت آن میباشد که معمولا با تفاوت نصف یا بیشتر قیمت واقعی محصول به خریدار پیشنهاد داده میشود .

جای تعجب است که در حالی که کیفیت های مشابه و پایین تر با کمی تفاوت قیمت در بازار موجود میباشد اما ناشناخته که کیفیتی به مراتب بالاتر از نمونه تقلبی است اما با این حال باز انتخاب مشتری تا 50 درصد نمونه تقلبی است نه نمونه شرکتی و تجاری .

راه دوم مقایسه طراحی و جز ب جز قوطی با نمونه اصلی محصول است که میتوان خطاهای طراحی برای به صرفه بودن حتی در نوع بسته بندی را شاهد بود. هم نظر رنگ و هم لبل های چاپی زیر پرس دیجیتال به هیچ عنوان مانند نمونه شرکتی و وارداتی کارخانه نمیباشند .

راه سوم وجود ورق الومینیومی زیر درب قوطی که به هنگام باز شدن به زیر آن میچسبد و همچنین چاپ لیزر بر روی قسمت بالایی دقیقا رو به روی نشان گر حجم داخلی از دیگر علائم اصل بودن محصول است .

توجه: حتما بعد از مصرف قوطی ها را معدوم نماید یا با خود نگهداری کنید زیرا که توسط سود جویان دوباره به چرخه ی تقلبی وارد میشوند اما این بار با قوطی اصلی و تاریخ تولید دستکاری شده.