نشانه های خرابی در اویل پمپ مکانیکی

38,144 بازدید 06 مرداد 1403 زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
نشانه های خرابی در اویل پمپ مکانیکی

روان کنند های موتور نقش خون در رگ های خودرو شما را دارند. پس هر هنگام که با فرآیند تعویض اویل پمپ در خودروتان مواجه شدید ، حساسیت به خرج ندهید و برای پرداخت هزینه کمتر قلب خودروتان را با ریسک مواجه نکنید . فکر کنید عمل جراحی بر روی خودروتان صورت میگیرد و قلب تپنده ای که یک بار ایست کرده دوباره تعمیر میشود و وظیفه ارسال روغن به سیستم موتور را قلبی که یک بار ایست کرده بر عهده دارد.

در این هنگام اگر روغن مصرفی غیر اصلی و نامرغوب استفاده کنید متحمل هزینه جبران ناپذیری خواهید شد. این بار نه تنها در کنار تعویض اویل پمپ بلکه باید به فکر یک موتور کامل هم باشید.

برخی از تعمیرکاران مبتدی و آماتور پیشنهاد سرویس پمپ روغن را به شما میدهند در صورتی که این قطعه بسیار مهم و قلب خودرو شما نیاز به تعویض دارد.
پمپ روغن را تنها قطعه ای میتوان نامید که فقط و فقط باید اورجینال تهییه کرد و استفاده از نمونه های تقلبی آن برای خودرو مانند تزریق سم به گوشت واستخوان خودروتان است.

مهم ترین دلیل خرابی پمپ روغن مکانیکی

به طور قطع، مهم ترین دلیل خرابی پمپ روغن هابا فرض اینکه که اگر موتور خودرو تمیزتان باشد و موتورعاری از جرم باشد و نیز فشنگی روغن سالم باشد، در حین اینکه موتور به اندازه کافی داغ باشد ، دراین هنگام چراغ روغن روشن میشود که این خود نشان دهنده ضعیف بودن اویل پمپ در سیکل کاری میباشد.

ابتدا ،نشانگر گیج روغن را چک کنید و مطمعن شوید که سطح روغن در خودروتان کم نشده باشد.

تمامی موارد مورد بحث منباب فول بودن روغن میباشد هنگامی که خودروتان درجا کار میکند چراغ روغن روشن است و به محض گاز دادن به موتور دور موتور به بالای 2000 و 2500 می رود چراغ روغن خاموش میشود یا جشمک میزند که یکی از دلایل ضعیف بودن پمپ روغن میباشد.

اگر پمپ روغن خیلی ضعیف باشد چراغ نشانگر روغن خاموش میشود و حتی با گاز دادن هم روشن نمیشود.

در حالتی دیگر مواقع صبح میباشد، هنگامی که خودرو با استارت اول روشن میشود ، چراغ نشانگر روغن بیشتر از حد معمول خود روشن میماند این در صورتی است که حالت عادی آن بین 2 تا 3 ثانیه است اما وقتی که قطعه دچار خرابی شده است چراغ بین 6 تا 7 ثانیه نیز روشن میماند سپس خاموش میشود.

راه های تست در خودروهایی که پمپ روغن مکانیکی دارند این گونه است که برق خودرو را قطع کنید. قطعه مربوط به این کار رله ی فیول پمپ است ( برق پمپ بنزین ). در این حالت شما وقتی استارت میزنید باید در هنگام استارات خوردن خودروتان، چراغ روغن خاموش گردد.

این بدین معنی است که هنگامی که موتور در حال گردش است فشار روغن باید تا حد زیادی بالا باشد که چراغ روغن را خاموش نگه دارد.

دلایل دیر خاموش شدن چراغ

  • دیر خاموش شدن چراغ روغن دلایل دیگری نیز دارد.
  • خرابی فشنگی روغن
  • فرار روغن از یاتاقان بندی باشد
  • فیلتر روغن و صافی روغن

اما عمده دلایل خرابی از این قطعه میباشد.

به دنبال چک کردن این نشانگر میتوان از بازدید کلی سیستم اطمینان خاطر پیدا کرد تا مطمئن شد سیکل کاری نشتی ندارد.

میتوان از سالم بودن فشنگی روغن اطمینان حاصل پیدا کرد زیرا آسان ترین راه برای رفع مشکل ابتدا اطمینان خاطر از این قطعه است در بیشتر موارد مشکل حل میشود و نیاز به تعویض اویل پمپ نیست.

باید توجه داشت که بیشترین صدمه به قطعات موتوری را روغن روانکار وارد می آورد زیرا اصلی ترین وظیفه خنک کاری موتور بر عهده روغن موتور میباشد.
روغن های نامرغوب نه تنها باعث اسیب رساندن به سیستم موتوری شما میشوند بلکه باعث آسیب رساندن به سیستم پمپ روغن خودروتان نیز میشوند.